Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015



Μία φορά  και έναν καιρό…...

Ο κόσμος των παραμυθιών  είναι διάχυτος  από συμβολικές έννοιες, τις  οποίες οι περισσότεροι γνωρίζουμε .Ακριβώς αυτές  είναι που θα διαχειριστούμε εδώ.
Μία φορά και έναν καιρό , ένα μυθικό βασίλειο, που το ονόμαζαν  ζωδιακό κύκλο  ήταν χωρισμένο  σε δώδεκα μεγάλους νομούς .Σε δύο από αυτούς  βασίλευαν ο Βασιλιάς και η βασίλισσα, δηλαδή  ο  Ήλιος και η Σελήνη .Στους υπόλοιπους δέκα υπήρχαν τα παιδιά τους .Τα πιο τυχερά από αυτά ήταν  τα δύο  τα νεότερα, ο Ερμής  που είχε ένα εξαιρετικό μυαλό και η Αφροδίτη  που ήταν πολύ όμορφη .Για αυτά τα  δύο  παιδιά του  ο μεγαλοπρεπής  γονιός  έτρεφε ξεχωριστή  εκτίμηση , καθώς αυτά ήταν   πάντα  πιο κοντά του  από τα άλλα  και τους είχε παραχωρήσει  από δύο βασίλεια στο κάθε ένα .Ο πιο ζωηρός  από τους άλλους πρίγκιπες  ήταν ο Άρης , θερμόαιμος , πάντα έτοιμος  να δείρει , θαρραλέος  και τολμηρός. Πιο σοβαρός ήταν ο Κρόνος , που μερικές φορές  γινόταν λίγο βαρετός  και άλλες πάλι φορές  κρατούσε  απόσταση  από τους άλλους , παρόλα αυτά  όμως , όλοι τον  σεβόντουσαν  αλλά παράλληλα και τον φοβόντουσαν. Ο Δίας ήταν συμπαθητικούλης  άλλα ήθελε πάντα να κάνει και  τις φιγούρες του , για αυτό εκτελούσε  με σχολαστικότητα  τις εντολές του πατέρα του . Ο Ουρανός  δημιουργούσε πάντα προβλήματα, λογομαχούσε με όλους  και τίποτα δεν του πήγαινε καλά , διέθετε όμως εξαιρετική ικανότητα να εφευρίσκει πράγματα  και ήταν εκείνος  που θα πρότεινε  μία έξυπνη  ιδέα,  οπότε οι ανάγκες το απαιτούσαν .Ο Ποσειδώνας  ήταν ο πιο ευαίσθητος , ένας  αληθινός  καλλιτέχνης , ίσως  και λίγο νευρωτικός .Συνήθιζε να κάνει μακρινά ταξίδια στη θάλασσα  και απόφευγε να  μιλάει για τον εαυτόν του .Όσον αφορά  τον Πλούτωνα , κανείς  δε μπορούσε  ποτέ  να καταλάβει  τι είχε στο μυαλό του , ήταν  ένας  τύπος  σκοτεινός  που είχε  την παραξενιά  να καταστρέφει  το βασίλειό του , αλλά και όποτε του έκανε κέφι  το ξανάχτιζε  ολοκαίνουργιο και πιο όμορφο  από ότι ήταν πριν.
Έτσι  κάπως  θα μπορούσε  να αρχίζει  μία  μικρή  ιστορία  που θα  μπορούσε  να εισαχθεί  στον κόσμο των παραμυθιών Μία  ιστορία με πολυσύνθετη  πλοκή , γεμάτη  από συμβιβασμούς  εμπλουτισμένη  με ΄ένα  αιώνιο  ηθικό δίδαγμα  στο τέλος , όπως άλλωστε συμβαίνει  με όλα τα παραμύθια. Το παραμύθι του ζωδιακού κύκλου  στην ουσία  έχει τις ίδιες ρίζες  και μεταδίδει  τα ίδια μηνύματα   με τα παραμύθια  κάθε τόπου  και εποχής . Όλα αυτά μοιάζουν  να μας μεταφέρουν  σε ένα μαγικό  , εξωπραγματικό  κόσμο, μετά όμως αντιλαμβανόμαστε  ότι πίσω  από τα φανταστικά  οικοδομήματα  κρύβεται  η πιο απλή πραγματικότητα .Μία πραγματικότητα  βασισμένη  σε προσωπικές  και γενικότερες  βασικές εμπειρίες, όπως  ο φόβος , ο έρωτας , η  κατάκτηση  της γνώσης.
Αυτός ο συγκινησιακός  κόσμος , υποσυνείδητος  και πρωτογενής  μας παρουσιάζεται μέσα  από σύμβολα  και εικόνες. Είναι μία προσωποποίηση  την οποίαν η ανθρωπότητα  την έχει  επεξεργαστεί  με τη φαντασία  της  από τα αρχαία χρόνια .Ας μην ξεχνάμε  ότι στο μεγαλύτερο μέρος τους , τα κλασικά  παραμύθια προήλθαν  από συνεχόμενες  διασκευές  παλαιοτέρων  θεμάτων και μύθων  που διασώθηκαν  μέσα στο χρόνο .Συνεπώς αυτά  τα σύμβολα , οι εικόνες και οι προσωποποιήσεις  έχουν την αξία  του προσώπου , είναι δηλαδή  απόλυτες αρχές  οι οποίες  μεταδίδουν  ένα περιεχόμενο  παγκόσμια αντιληπτό.
Ο κόσμος των παραμυθιών λοιπόν   είναι ένας  αρχετυπικός κόσμος  γι’ αυτό έχει  και ολοφάνερες  αναλογίες  με τον κόσμο της αστρολογίας. Μήπως δεν είναι  και ο Ζωδιακός  κύκλος  ένα τέλειο , συμβολικό  και φανταστικό  οικοδόμημα  στο  οποίο  προβάλλονται  ο κύκλος  της ζωής  και ο εσωτερικός  κύκλος  του ανθρώπου. Εκτός όμως  από αυτό  και οι λειτουργίες  του κάθε πλανήτη  έχουν στενή σχέση με εικόνες  και τη θεματολογία  του παραμυθιού.
Ας τους δούμε  λοιπόν μέσα από μία  σύντομη  παρουσίαση .
Ο Ήλιος  μπορεί να αντιπροσωπεύει  τον γενναίο, δηλαδή εκείνον  που θριαμβεύει  ενάντια στο σκοτάδι , που επαναφέρει  την τάξη  και το φως ,εκεί  όπου υπήρχε  το χάος  και το σκοτάδι .Είναι  η αρσενική  αρχή  που επιβεβαιώνει  τις ηλιακές   ιδιότητες , δηλαδή  την ειλικρίνεια , την τόλμη , τη γενναιοδωρία,  το ήθος .
Η Σελήνη  σαν θηλυκή  αρχή   σε όλες τις εκδοχές της  εικονίζεται  με διάφορες  προσωπικότητες .Η καλή και μητρική νεράιδα , η καταστροφική μάγισσα  ή η προφήτισσα που κάνει θαύματα. Η οποία συχνά παραπέμπει  και στις μυστηριώδεις  δυνάμεις της φύσης , στη φαντασία,  ή στην παιδική ηλικία που τη χαρακτηρίζει  το άγχος και  η ανάγκη  για στοργή .
Ο Ερμής  είναι  η λειτουργικότητα του μυαλού  για το καλό ‘η κακό  αλλά λειτουργεί και  εξισορροπητικά  ανάμεσα  στον άνθρωπο  και τα  υπερφυσικά όντα.
Η Αφροδίτη είναι  η αρμονία, η καταλυτική δύναμη  του έρωτα  που με την ενέργεια  του μαγικού  φίλτρου , δημιουργούνται οι όμορφες σχέσεις  αλλά και λόγω της  γοητείας που ασκεί  γίνονται και παρεκκλίσεις από τον ίσιο δρόμο.
Στον Άρη  μπορεί κανείς  να αποδώσει  τις δραστικές και  ζωτικές  ιδιότητες  του ήρωα ή εκείνες  τις βίαιες του ανταγωνιστή του. Η τον νόμο του πιο  δυνατού που συχνά  φαίνεται να υπερισχύει  στο παραμύθι  ή και  στην ανυπάκουη  σαν προσπάθεια της  αυτοεπιβολής.
Ο Δίας  μας οδηγεί  στη δικαίωση που προβάλλεται  στα παραμύθια τόσο καθαρά με τους καλούς από το ένα μέρος  και τους κακούς  από το άλλο. Στους πρώτους απονέμεται το  τελικό βραβείο ενώ στους άλλους είναι αναπόφευκτη η τιμωρία.
Ο Κρόνος είναι παρών  σε διάφορες φάσεις  του παραμυθιού , σαν εμπόδιο  που πρέπει να ξεπεραστεί  για να ξεπληρωθεί  μία αμαρτία  με την έννοια του καθήκοντος και της  υπάκουης .Λειτουργεί , ως  εχθρός  που σκορπίζει  εμπόδια στον δρόμο , που οδηγεί  στην κατάκτηση  της σοφίας  στην τελική  φάση του παραμυθιού.
Ο Ουρανός  εκπροσωπεί  την κατάκτηση  της ελευθερίας , τις απρόοπτες  εξελίξεις , το απρόοπτο  που εισβάλει και αναστατώνει  την κατεστημένη  τάξη.
Ο Ποσειδώνας  έχει πολλαπλές ιδιότητες .Είναι το  ευφάνταστο  και το  απερίσκεπτο , διότι είναι το σύμβολο  του κόσμου  των ονείρων  και των συγκινήσεων , που βρίσκονται  έξω από εμάς .Μπορεί να  αντιπροσωπεύει  την ανύψωση  των παθών  και των θυσιών  ή αντίθετα  την πόλωση  και τον χαμό .Οι μεγάλες μεταμορφώσεις είναι Ποσειδώνιες και η μαγεία είναι Ποσειδώνια  ως κατάσταση της αυταπάτης .Της  εξάρτησης  από ανώτερες ή κατώτερες  δυνάμεις  που παραλύουν  προσωρινά τη θέληση του Είμαι .
Ο Πλούτωνας  συνδέεται με τα πιο ανησυχητικά  στοιχεία  των παραμυθιών - όπως είναι  τα  φοβερά  τέρατα- και κατέχει τη μαγεία  της διττής  αξίας του .Εκείνης  της καταστροφικής  δύναμης , της στραμμένης  στο κακό  ή της δημιουργικής  ενέργειας  που παράγει καινούρια ζωή.


Σημείωση : Τα παραμύθια ανάλογα των ζωδίων  αναλύονται στα βιβλία οι  ¨προφητείες του Σύμπαντος Κόσμου  όπως στον Κριό αναφέρεται η Κοκκινοσκουφίτσα υπογραμμίζοντας  στο παραμύθι τη διαμάχη  ανάμεσα στα δύο φύλα κ.λπ..

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

   11ος  ΟΙΚΟΣ   ΚΑΙ   ΚΑΡΜΑ



«Όπου  συναθροίζονται  δύο ή τρείς  στ’ όνομά μου , εκεί  βρίσκομαι  ανάμεσά τους  κι εγώ»
                                                                                               ( Ματθαίος   ιη-20)


ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ
Ο ενδέκατος  οίκος, είναι το προτελευταίο  σκαλοπάτι  ανέλιξης της γήινης ζωής  του ανθρώπου. Γι αυτό  πριν από οποιαδήποτε  ερμηνεία  του θεωρώ ότι  χρειάζεται  να ερευνηθούν  και όλοι οι υπόλοιποι  οίκοι.
Πολλοί αστρολόγοι , έχω παρατηρήσει  ότι δε δίδουν  ιδιαίτερη προσοχή  στο συγκεκριμένο  οίκο. Και όμως μαζί με τον  δέκατο  δείχνουν  την προς τα  έξω εικόνα  των ανθρώπων μέσα από  διαφορετική σκοπιά   βέβαια, αλλά πάντως  μέσα από ένα παρόμοιο  πρίσμα  κοινωνικό-επαγγελματικό. Το οποίο  μετά τα οικογενειακά  βιώματα και τους στόχους τους  είναι τα επόμενα μεγάλα « χαρτιά» των ανθρώπων στη ζωή.
Αν λοιπόν , στο δέκατο  οίκο ο άνθρωπος  αναλαμβάνει  υποχρεώσεις  για τις οποίες  παίζει  « κορώνα- γράμματα»
 το όνομα του  προκειμένου να εδραιώσει  την επαγγελματική  σταδιοδρομία του  και παράλληλα  την κοινωνική  αποδοχή του, καθώς αυτά είναι  αλληλένδετα , στον  ενδέκατο οίκο δε του φτάνουν  μόνο αυτά. Εδώ ο άνθρωπος οραματίζεται  και βλέπει  ακόμα  μακρύτερα .Βάζει στόχους  τους οποίους  θέλει να πετύχει ,Αυτό σημαίνει  κοινωνική αποδοχή , μόνο που αυτή η  αποδοχή  διαφέρει  από αυτήν  του δεκάτου  και του εβδόμου  οίκου.
Από τον έβδομο , το άτομο,  βρίσκει συνεργάτες , ανθρώπους  που συμπληρώνουν το Εγώ του , βρίσκει ανθρώπους  που τον εκφράζουν . Εδώ στον ενδέκατο , οι όποιοι άλλοι  συνήθως έχουν  παρόμοιους στόχους  με του ατόμου  ή αν δεν έχουν  τουλάχιστον τους επικροτούν Έτσι τους κάνει φίλους  και μαζί τους  μοιράζεται  τα ιδεολογικά  και κοινωνικά  ενδιαφέροντά του.
Βέβαια , λειτουργώντας κάποιος μόνο του τον ενδέκατο  οίκο, είναι  δύσκολο να πετύχει  μία τέτοια  ανέλιξη .Διότι θα πρέπει  να δούμε  επίσης ,τι έχει  πετύχει μέσω του δεκάτου  του οίκου ( = αναγνωρισιμότητα),  μέσω του εβδόμου ( = Συνεργατικότητα ) και οπωσδήποτε  μέσω του πέμπτου , καθότι  είναι ο πολικός του οίκος   και από τον οποίον  ξεκινά  η διάθεση  του ατόμου  να δημιουργεί , να ερωτεύεται , να κάνει παιδιά , να ρισκάρει  και γενικά να κάνει παιχνίδι με τη ζωή ………………….

ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ
……………..Εν  ολίγοις , μέσω του ενδεκάτου  ο άνθρωπος  μπορεί να επιδιώξει να γίνει  μέρος κάποιου συστήματος  του οποίου όμως  οι προσωπικοί στόχοι  του  θα πρέπει  να βρίσκονται  σε αρμονία  με τις επιδιώξεις και τα οράματα  των άλλων. Διότι είναι  διαφορετικοί  οι στόχοι  του ανθρώπου  μέσω του πέμπτου , από τον οποίον  ικανοποιούνται  οι προσωπικές  επιθυμίες  και ανάγκες  του,  χωρίς να υπολογίζεται  απαραίτητα  τι αποδοχή  θα έχει  από άλλους ,δηλαδή  από αυτούς   του ενδεκάτου  οίκου , καθώς μέσω  του συγκεκριμένου  δεν έχει  την αυτάρκεια  του πέμπτου .Εδώ  γίνεται  μέρος του συστήματος .
Η άλλη λειτουργικότητα  του ενδεκάτου , είναι αυτή που  ο άνθρωπος  ναι μεν αποδέχεται  τους νόμους και τις αρχές  του συστήματος  αλλά λειτουργεί  και  με τον  Κρόνιο  συντηρητισμό. Δηλαδή με το  να είναι κάποιος  μέλος μιας  συγκεκριμένης  ομάδας  δε σημαίνει  ότι γίνεται  επαναστάτης ανατρέποντας  από τη μία στιγμή  στην άλλη  πράγματα που έχουν  καθιερωθεί από χρόνια πριν ……………
ΦΙΛΟΙ  -  ΥΠΟΣΤΗΡΙΧΤΕΣ
…………….Επανερχόμενοι  στον  πέμπτο  οίκο  και βλέποντάς τον  από την πλευρά της  αισθηματικής ( ερωτικής) ζωής που είναι μία καθαρά  προσωπική  υπόθεση , διότι από αυτόν αναζητείται  το άτομο  που αντικατοπτρίζει  μέρη των επιθυμιών  μας , από εδώ τον ενδέκατο  μας  δίδονται οι πληροφορίες  τι μπορούμε να  μοιραστούμε  με άλλα άτομα ή ακόμα και με τον αισθηματικό δεσμό μας  και ακόμα , ακόμα  με τα παιδιά μας .Διότι  αν υπάρχει ιδεολογική ταύτιση  και στα πρακτικής φύσης  ζητήματα θα υπάρχουν ισορροπίες. Ένας ευνοϊκός ενδέκατος  μπορεί να βοηθήσει και έναν μπλοκαρισμένο πέμπτο  οίκο…..
Εδώ  στον ενδέκατο  κάνουμε  πιο αυστηρές  επιλογές ,  καθότι το βασικό  αίτημα  του είναι  να υπάρχει κοινωνική συνείδηση ( 10ος ), να ακολουθούνται οι νόμοι του  κοινωνικού συστήματος ( 9ος) και να υπάρχει διάθεση συνεργασίας  (7ος) ……….

ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ- ΣΤΟΧΟΙ -  ΕΛΠΙΔΕΣ- ΕΥΧΕΣ-ΠΙΣΤΗ

Ένας ενισχυμένος  ενδέκατος  δείχνει τη διάθεση  του ατόμου  να κοινωνικοποιηθεί  μέσω των  διαφόρων ομάδων , όπως (Σύλλογοι,  αδελφότητες, συνδικαλισμό,  πολιτική, όμιλοι,  πολιτιστικές  δραστηριότητες, ευαγή ιδρύματα κ.λπ)…….
……Η καλύτερη  τακτική αντιμετώπισης  του ενδεκάτου  είναι η αναμονή , άλλωστε τα γεγονότα ειδικά στις ημέρες μας  τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Αν τρέχουμε και εμείς  ξοπίσω τους  ίσως να μην  καταφέρνουμε   να τα προφταίνουμε .Αυτά όμως τα γεγονότα  κάποια στιγμή  κάνοντας τον κύκλο τους  θα έλθουν  αυτά τα ίδια  πάλι σ΄ εμάς. Κατά συνέπεια η ελπίδα  πάντα επιζεί  ακόμα και στις χειρότερες κακουχίες….
Μήπως και η αθανασία της ψυχής   δεν είναι η υπέρτατη  ελπίδα; Καθώς  αποτελεί  μία από τις μεγαλύτερες σταθεροποιητικές  αντιλήψεις για όλην την ανθρωπότητα. Η ελπίδα  λοιπόν ,  μαζί με την ευχή  και την πίστη  αποτελούν  την κινητήρια  δύναμή  όλων των προσπαθειών. Και μόνο γι αυτό , καθώς  έχουν  το  θρόνο τους  στον ενδέκατο , θεωρώ το συγκεκριμένο  οίκο αρκετά σημαντικό ……..

(  Σημείωση: η ανωτέρω αναφορά αποτελεί αποσπάσματα  από το καρμικό βιβλίο μου «διάδοχοι οίκοι» )





ΕΙΚΟΣΙ 

ΤΡΟΠΟΙ

ΓΙΑ ΝΑ

ΝΙΚΗΣΕΤΕ

ΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ






Όλοι φοβόμαστε τη μοναξιά,  αλλά πόσοι το παραδεχόμαστε ;
Μόνος και έρημος  μπορεί να νιώθει κανείς οπουδήποτε , έστω  και αν βρίσκεται  ανάμεσα σε πολύ κόσμο .Η μοναξιά  δεν έχει όρια, τόπο και χρόνο και κυρίως αρχίζει  από τον ίδιο τον  εαυτό μας .Είναι λοιπόν στο χέρι μας  να την κατανικήσουμε αφού  ξεκινά …από μέσα  μας.
1       Δεχθείτε και αγαπήστε  τον εαυτό σας .Γράψτε  σε ένα χαρτί  τα θετικά στοιχεία  του χαρακτήρα σας. Συγκεντρωθείτε σε αυτά και αξιοποιήστε  τις δυνατότητές σας . Μην προσπαθείτε να  μοιάσετε στους άλλους .Μάθετε να σέβεστε  και να εκτιμάτε  αυτό που είστε , αποκτώντας έτσι την αυτοπεποίθηση που σας λείπει.
2       Μάθετε να χαμογελάτε φιλικά στους ανθρώπους που σας περιβάλουν. ;Eνα  γλυκό χαμόγελο  δεν κοστίζει τίποτα , και όμως προσφέρει πολλά.
3       Ανοίξτε την καρδιά σας σε τρεις ή τέσσερις  ανθρώπους που τους αισθάνεστε  πραγματικούς φίλους .Μιλήστε τους για σας και τα προβλήματά σας. Θα  νιώσετε καλύτερα  και μπορεί  να σας βοηθήσουν . Άλλωστε, οι φίλοι  είναι  για να μοιράζονται  και τις χαρές και τις λύπες .
4       Μη σας προβληματίζει  το γεγονός  ότι μπορεί  να κοκκινίζετε  σαν παντζάρι , όταν μπαίνετε  σένα χώρο που έχει πολύ κόσμο προκειμένου να συναντήσετε  κάποιο άτομο. Κανένας δεν πρόκειται  να το προσέξει , γιατί ο καθένας  έχει τα δικά του προσωπικά ζητήματα.
5       Να μιλάτε πάντα  με το  κεφάλι  ψηλά και τους  ώμους  ίσιους  και τεντωμένους .Με τα μάτια χαμηλωμένα  στο πάτωμα δεν κερδίζετε τίποτα .Να περπατάτε με αέρα , άνεση  και σιγουριά, έτσι  δείχνετε  ότι  έχετε  ισχυρή  αυτοπεποίθηση .
6       Δώστε  ιδιαίτερη  σημασία στην εμφάνισή σας .Να ντύνεστε κομψά και μοντέρνα .Θα νιώθετε  πολύ όμορφα  όταν διαπιστώσετε  ότι οι άλλοι  σας προσέχουν  και σας θαυμάζουν Αν μάλιστα  το ντύσιμό σας  περιλαμβάνει  το αγαπημένο σας  χρώμα  θα νιώθετε  μεγαλύτερη ευφορία, καθώς  τα χρώματα  παίζουν  σημαντικό ρόλο στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων.
7       Στον επαγγελματικό τομέα μη διστάζετε  να έρχεστε  σ επαφή  και να κλείνετε συμφωνίες με ανθρώπους  που συναναστρέφεστε  καθημερινά .Αν το αποφεύγετε  επειδή σας λείπει  το θάρρος- οι άλλοι που δεν το ξέρουν – μπορεί να σας θεωρήσουν  σνομπ Συνεργαστείτε μαζί τους  και μην είστε επιφυλακτικοί .Μόνο  με τη φιλική  συμπεριφορά σας  θα κερδίσετε  την εκτίμηση  και τη συνεργασία τους .
8       Να δείχνετε ενδιαφέρον  για τα προβλήματα των άλλων .Όταν  χρειάζονται  βοήθεια μη λέτε « τώρα έχω τα δικά μου» τα οποία μπορεί να είναι ασήμαντα σε σύγκριση  με των άλλων .Τέτοιες πράξεις σας βοηθούν  να δημιουργήσετε  καλές και  μακροχρόνιες φιλικές σχέσεις.
9       Αναπτύξτε  ιδιαίτερα στενές σχέσεις  με ένα-δύο ανθρώπους έτσι ώστε  να είναι κοντά σας  όποια στιγμή  τους χρειαστείτε. Έστω και αν είστε  υπερβολικά ντροπαλοί  εκμεταλλευτείτε  κάθε ευκαιρία  που θα σας παρουσιαστεί  για να κάνετε  μία νέα γνωριμία .Αν θεωρείτε  δύσκολο  να ανοίξετε  συζήτηση , μπορείτε να αρχίσετε  κάπως έτσι  « που μένεις»; Ή « με τι ασχολείσαι»;
10  Kαλλιεργείστε  το χιούμορ και το πνεύμα σας. Κανένας  δεν επιδιώκει  τη συντροφιά  ενός γκρινιάρη  ανθρώπου .Κρατήστε  τα προσωπικά σας  προβλήματα για τον εαυτό σας όταν  σκοπεύετε  να αρχίσετε  μία νέα σχέση .Κάντε  αυτοκριτική  και γελάστε  με τις ιδιοτροπίες  και τα  ελαττώματα  σας, είναι και αυτά  μέρος  της προσωπικότητας σας.
11  Μάθετε  να ακούτε  τους άλλους. Ένας καλός  ομιλητής  είναι πάντα  και καλός ακροατής  σε μια συζήτηση. Σε όλους  αρέσει να  μιλάνε για τον εαυτό τους, τις επιτυχίες τους, την οικογένεια τους. Εκτιμήστε  κι εσείς  αυτόν  που σας  ακούει  προσεχτικά, δίχως  να τον  διακόπτετε.
12  Ασχοληθείτε  με κάποιο άθλημα .Αυτό  θα σας βοηθήσει  να αναπτύξετε  την κοινωνικότητά σας και να διευρύνετε  τον κύκλο των γνωριμιών σας .Για παράδειγμα , βάλτε  στόχο να γίνετε  καλός τενίστας ή κολυμβητής. Η ηθική  ικανοποίηση  που θα λάβετε , διαπιστώνοντας ότι  πετύχατε κάτι, θα σας  δώσει  αυτοπεποίθηση  και σιγουριά.
13  Όταν  συμμετέχετε  σε μία συζήτηση να  μιλάτε με σιγουριά και υποστηρίξτε  με επιχειρήματα  αυτά που λέτε, ιδιαίτερα  μάλιστα  όταν πρόκειται  για μία καινούρια  γνωριμία .Αποφεύγετε να   απαντάτε μονολεκτικά  με ένα ξερό  ναι  ή όχι .Για να γίνει μία συζήτηση  πρέπει να υπάρχει λόγος –αντίλογος , πρωτότυπες  ιδέες , διαφορετικές  απόψεις κ.λπ .Άλλωστε  με αυτόν  τον τρόπο  θα συλλέξετε κι εσείς  ποικίλες  και ενδιαφέρουσες  πληροφορίες  πάνω σένα θέμα, εμπλουτίζοντας  τις εμπειρίες  και τις γνώσεις σας.
14  Δεν είναι  δικαιολογία  να αποφεύγετε  τους άλλους  και να απομονώνεστε, επειδή  πάσχετε  από κάποια  σωματική  αναπηρία .Ξεπεράστε το και μάλιστα τώρα .Έχετε  υπόψη  σας  ότι άλλοι έχουν ξεπεράσει  χειρότερες  δυσκολίες  από τη δική σας.
15  Οι εκκλησίες  είναι  κι αυτές χώροι συγκέντρωσης  ανθρώπων .Αν  πιστεύετε  ότι δεν καταφέρνετε να κάνετε εύκολα  φίλους , πηγαίνετε  στην εκκλησία  της ενορίας  σας .Οι νεόφερτοι  είναι πάντα ευπρόσδεκτοι.
16  Όπου  κι αν μένετε  κάντε μία προσπάθεια  να αναπτύξετε  φιλικές σχέσεις  με τους γείτονες  σας .Ζητήστε κάτι από αυτούς  για να σπάσει ο πάγος , όπως « θα μπορούσες  να μου δανείσεις  λίγη ζάχαρη επειδή μου έχει τελειώσει.»
17  Μην  ξεχνάτε  ότι  για να έχετε  καλούς γείτονες  πρέπει  κι εσείς  να είστε  καλός (γείτονας). Γνωριστείτε  μαζί τους , ίσως κι αυτοί να   νιώθουν  μόνοι.
18   Ποτέ  μην αρνείστε  ή μην απορρίπτετε  μία πρόσκληση  για ένα πάρτι  ‘η για  κάπου αλλού .Πιθανόν να μην σας  ξανακαλέσουν. Να δέχεστε  όλες τις προσκλήσεις  και τις προτάσεις  που σας κάνουν. Κάθε μία είναι και μία νέα  πρόσκληση , μία μοναδική  και ίσως  ανεπανάληπτη ευκαιρία. Ξεχάστε μια για πάντα  τις τετριμμένες δικαιολογίες , όπως « δεν έχω τι να φορέσω» ή τα μαλλιά μου  έχουν τα χάλια τους»
19  Όταν σας γνωρίζουν ( σας συστήνουν  σε κάποιον άνθρωπο , κοιτάξτε τον  στα μάτια. Μία τέτοια στάση  δείχνει ενδιαφέρον  και ο άλλος το εκτιμάει .Αν αφήσετε το βλέμμα σας  να πλανιέται  αδιάφορα  η καινούρια γνωριμία  θα σας εγκαταλείψει  αρκετά σύντομα.

20  Αν αποφεύγετε  να πάρετε μέρος  σε μία συζήτηση  , είτε επειδή  δεν έχετε γνώση  του θέματος ,ή  γιατί οι γνώσεις σας είναι  περιορισμένες  σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα , διαβάστε εφημερίδες , περιοδικά  και μερικά βιβλία  για να διευρύνετε  το πεδίο των γνώσεων σας .Έτσι, θα είστε πάντα ενήμεροι . Αν και πάλι εξακολουθείτε  να νιώθετε «δεμένη» τη γλώσσα σας , βασιστείτε στα καθιερωμένα  όπως:« με τι ασχολείστε  στις ελεύθερες ώρες  σας ;»ή « πιο σπορ προτιμάτε;» 

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

                          ΤΟ ΜΗΛΟ




ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ  ΣΥΜΒΟΛΟ  ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.

ΑΥΤΟ ΤΟ  ΦΡΟΥΤΟ  ΚΡΥΒΕΙ  ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Στους  μύθους και στα παραμύθια ,από τον Αδάμ και την Εύα  έως τον Πάρη  και  έως  τη μάγισσα  της Χιονάτης ,το μήλο συνοδεύει  την ιστορία  του ανθρώπου. Αντιπροσωπεύει  μάλιστα , αρετές  και ελαττώματα , τύχη η κακοτυχία  και δυνατότητες  για εξέλιξη ή  καταστροφή .Το σφαιρικό του σχήμα και το κεντρικό του σημείο ανακαλεί  τη συμπλήρωση  της πράξης  και τη συγκέντρωση  όλων των δυνάμεων  σε ένα μοναδικό  σημείο.

Ο ΜΥΘΟΣ
Ο  μύθος  του μήλου ,δηλαδή  η ιστορία αυτού του τυπικού  χειμωνιάτικου  φρούτου – που παρουσιάζει  την καλύτερη  όψη του  στην εποχή του  κρύου και του σκοταδιού – σύμφωνα με τη δυτική παράδοση , γεννιέται  μαζί με τον άνθρωπο .Και πιο συγκεκριμένα  με τον πρώτο άνδρα και την πρώτη γυναίκα. Πράγματι , η  Εύα  προσφέρει το μήλο  στον Αδάμ .Εκείνος  το  τρώει και αμέσως γίνεται  η προσωποποίηση  του κακού .
Συνειρμικά θα μπορούσε  κανείς  να διακρίνει  έννοιες  που δεν είναι  διόλου τυχαίες  όχι μόνο  από το γεγονός  ότι η λέξη  μήλο  είναι το ανάγραμμα του  κακού(male ) αλλά και από την κοινή ρίζα  της λατινικής   λέξης( malum .Πως παγιδεύει το μήλο ; Δεν λείπουν  οι αναφορές  σε αυτό , αρκεί να σκεφτεί κανείς  το χρυσό  μήλο της Έριδας  που έδωσε ο Πάρις  στην Αφροδίτη , την οποίαν προτίμησε από την Ήρα  και την Αθηνά Παλλάδα .Ακόμη , έχει μείνει  στη μνήμη  του κόσμου  το μαγεμένο μήλο  μέσω του οποίοι  η χιονάτη  υποτάσσεται  στα μάγια της κακιάς μάγισσας .
Η μνήμη αυτή έχει  διατηρηθεί έντονα  αν υπολογίσει κανείς  την ατελείωτη  αλυσίδα  πένθους και πόνου  που κατατρέχει τη μοίρα  του ανθρώπου   που τη συνδέει άρρηκτα  με εκείνη την πρώτη  παράβαση  των πρωτόπλαστων  προγόνων μας. Εξάλλου το μήλο  είναι ο καρπός  του δένδρου  της γνώσης  και ως εκ τούτου  και το σύμβολο της γνώσης.
 Ανάμεσα στους θρύλους  υπήρχε και ένας  από τον   μάγο Μερλίνο  ο οποίος αναφέρεται  στον βασιλιά Αρθούρο, ο οποίος  μοιάζει με παραλλαγή  του βιβλικού διηγήματος  της «πτώσης αλλά που φωτίζει  αυτήν την ιστορία  προσθέτοντας  καινούργιες  έννοιες.
Ο Μερλίνο αναφέρει  ότι η  Εύα  φύλαξε το  κλαδί της  μηλιάς  που είχε κόψει  από το δένδρο  μαζί με το μήλο της κατάρας  και μη ξέροντας  που να το φυλάξει , αποφάσισε  να το φυτέψει  στη γη .Το κλαδί  έκανε ρίζες  και σύμφωνα με την επιθυμία  του δημιουργού  αναπτύχθηκε  γρήγορα  και έγινε  μεγάλο και λευκό σα χιόνι .Ο κορμός τα φύλλα   και ο φλοιός του  ήταν λευκά. Ήταν  έτσι- εξηγεί ο  Μερλίνο- για να συμβολίζει την αγνότητα  που    είχε  η Εύα  όταν το φύτεψε , πράγμα που σημαίνει  ότι η κληρονομιά  του ανθρώπου  δεν είχε χαθεί για πάντα. Ο Αδάμ και η Εύα  φύτεψαν και άλλα δέντρα  με κλαδιά που είχαν  κόψει από το μεγάλο  λευκό δέντρο. Έτσι δημιουργήθηκε γρήγορα  ένα πυκνό δάσος , μέσα στο οποίο  τους άρεσε  πολύ να  αναπαύονται.
Εκεί κάποια  Παρασκευή , άκουσαν την φωνή  του Κυρίου που τους  είπε να  ενωθούν  για να δημιουργήσουν  την ανθρώπινη  γενιά  και να ανασχηματίσουν
την 10η  στρατιά των Αγγέλων-  Αυτοί ήταν οι εκπεσόντες Άγγελοι . Έτσι  γεννήθηκε  ο Άβελ, και αμέσως μετά  το μεγάλο λευκό δέντρο  έγινε  πράσινο  σαν το χορτάρι  των λιβαδιών  και μόνο από εκείνη την ημέρα  άρχιζε να ανθίζει  και να καρποφορεί.
Συνεπώς, πρόκειται για ένα  καινούριο  μήλο  που προήλθε  από το δέντρο της Εύας την ίδια  στιγμή που αρχίζει  η ενσάρκωση   του Άβελ του Δικαίου . Αυτό το μήλο συμβολίζει  τη θέληση να   ξεπεραστεί  το πνεύμα της παράβασης , το οποίο  είναι ενσωματωμένο  στην πρώτη πράξη  της ανυπακοής .
 ΤΟ ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΟ
 Το νέο  μήλο της εποχής του Άβελ αντιπροσωπεύει  τον άνθρωπο  με τις αρετές του , τα ελαττώματά του και τις εσωτερικές  του δυνατότητες  για απελευθέρωση  και εξέλιξη. Αν κόψει κανείς  στον  ‘Ισημερινό του, δηλαδή το μήλο  κάθετα  στον άξονα του κοτσανιού του,  θα δει ότι το  ενδοκάρπιο  που περικλείει  τους σπόρους  σχηματίζει  το Πεντάστερο ( το αστέρι με τις πέντε γωνίες).
Μία από τις πολλές έννοιες  του Πεντάστερου  είναι πράγματι  ο άνθρωπος , που κατά κάποιο τρόπο έρχεται σχηματικά στο νου μας , αν    φανταστούμε  το κεφάλι στην κορυφή,  με τα πόδια και τα  χέρια  ανοιχτά.
Αν γυρίσουμε ανάποδα το Πεντάστερο , στο πάνω μέρος φαίνονται δύο κορυφές  που μας θυμίζουν  το κεφάλι του τράγου, το οποίο  ίσως να αντιπροσωπεύει  την εξέλιξη  και την ανάπτυξη , αλλά και την καταστροφή .
Μελετητής των θρησκειών  Herny Bertrand  υποστηρίζει  ο συμβολισμός του  μήλου  αποδόθηκε  στον  Τράγο  από το γεγονός  ότι στο κέντρο του  έχει ένα Πεντάστερο .Για αυτό το λόγο οι μύστες  θεωρούν  ότι το μήλο  είναι ο καρπός της γνώσης  και της ελευθερίας. Συνεπώς , το να φάει κανείς  το μήλο , σημαίνει για τους μύστες  ότι κάνει κατάχρηση  της εξυπνάδας  με σκοπό να  γνωρίσει το κακό , κατάχρηση  της ευαισθησίας  για την επιθυμία, και κατάχρηση  της ελευθερίας  για να το κάνει. Αλλά όπως  συμβαίνει συνήθως,  ο κοινός άνθρωπος  πήρε το σύμβολο  ως πραγματικότητα. Ο  σχηματισμός  του Πεντάστερου  στο εσωτερικό  της σάρκας του μήλου  σύμβολο του ανθρώπου – πνεύμα, αντιπροσωπεύει  επίσης τον εκφυλισμό  του πνεύματος , το οποίο αιχμαλωτίστηκε  από την ενσάρκωση .

Ο ΗΡΑΚΛΗΣ
 Από την Ιουδαϊκή –Χριστιανική  παράδοση , έως  εκείνη της Αρχαίας  Ελλάδος  οι έννοιες  που είναι  συνδεδεμένες  με το  μήλο διαφοροποιούνται . Ο αυτονομαζόμενος  ήρωας, τον οποίο ο ελληνικός μύθος  έχει κληροδοτήσει  στους μεταγενέστερους είναι ο Ηρακλής. Παρόλο που ο Ηρακλής  προερχόταν  από θεϊκή οικογένεια- ούτε λίγο  ούτε πολύ  ήταν πράγματι  γιός του Δία βασιλέα των θεών – έπρεπε να  ιδρώσει  τα 7  μυθικά πουκάμισα – και κάτι παραπάνω – για να ανέβει στον Ουρανό  των Αθανάτων.
 Οι δοκιμασίες του Ηρακλή  είναι οι δώδεκα  Άθλιοι  στους οποίες τον υπέβαλε  ο Ευρυσθέας. Ο τελευταίος άθλος  ήταν να πάρει τα τρία χρυσά  μήλα που βρίσκονταν  στον κήπο των Εσπερίδων .Οι Εσπερίδες( Αίγλη , Εσπερία, Ερυθεία ) κόρες της νύχτας  κατοικούσαν σε ένα νησί  πέρα από τον Άτλαντα  στο δυτικό άκρο της γης .Στο νησί υπήρχε ένας πολύ  όμορφος κήπος  γεμάτος από χρυσούς καρπούς που τους είχε χαρίσει  η θεά Γη  και τους φυλαγε  ένας δράκος με εκατό κεφάλια. Ο οποίος  δεν κοιμόταν ποτέ. Προκειμένου να πάρει  τα 3 μήλα  ο Ηρακλής  έπεισε τον Άτλαντα  να πάει να του τα φέρει , ενώ ο ίδιος  προσφέρθηκε  εν τω μεταξύ , να τον αντικαταστήσει  και να σηκώσει το βάρος  του ουρανού πάνω στην πλάτη του. Ο Άτλαντας  αφού εκτέλεσε  την αποστολή, δεν ήθελε πλέον  να ξαναπάρει  τη θέση του  και να σηκώσει το βάρος του ουρανού.  Ο Ηρακλής όμως τα κατάφερε  με πονηριά και αφού  πήρε τα μήλα  τα πήγε στον Ευρυσθέα , ο οποίος  τα χάρισε στον  Ήρωα και αυτός με τη σειρά του , τα χάρισε  στην προστάτιδά του  την Αθηνά  Παλλάδα – θεά  της  σωφροσύνης  και της γνώσης.
Να  λοιπόν, που ακόμη  και στο μύθο των Εσπερίδων  εμφανίζεται πάλι εκείνη η βασανιστική  απόκτηση της γνώσης  και της αθανασίας  στην οποία μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος , μόνο αν έχει περάσει μέσα από μακροχρόνιες  και σκληρές δοκιμασίες.

Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
 Ακόμα και για ένα μήλο, η θεά Αθηνά  στέλνει την οργή της  και την αγανάκτησή της, μέσα από μία σειρά γεγονότων  που κατέληξαν  στον Τρωικό πόλεμο.
Ποιος δε θυμάται  το μύθο του μήλου  της Έριδας ! Κατά τη διάρκεια  του γάμου  του Πηλέα  με τη Θέτιδας, η Έριδα –θεά της διαμάχης –  ενώ έτρωγαν  πέταξε , το χρυσό μήλο το οποίο έπρεπε να το πάρει  η πιο όμορφη  από τις θεές .Ξέσπασε τότε μία φιλονικία,  μεταξύ της Ήρας , της Αθηνάς Παλλάδας και της Αφροδίτης .Με εντολή του  Δία  οι τρεις θεές πήγαν  στο βουνό  .Ίδη ( Ψηλορείτη), όπου έβοσκε  τα κοπάδια  του  ο Πάρις  για να τις κρίνει .Στον  τυχαίο δικαστή , η Ήρα  υποσχέθηκε  δύναμη και πλούτη , ενώ η Αθηνά  φήμη και σοφία. Αντίθετα, η  Αφροδίτη του πρόσφερε  την ομορφότερη  γυναίκα του κόσμου  την Ελένη  γυναίκα  του βασιλιά  της Σπάρτης  Μενέλαου . Ο Πάρις  έδωσε τα μήλο στην Αφροδίτη  και έφυγε γρήγορα  για τη Σπάρτη , Εκεί αφού τον φιλοξένησε  ο Μενέλαος  απήγαγε  τη γυναίκα του  την Ελένη   και τη πήρε μαζί του  στην Τροία. Έτσι άναψε  η σπίθα εκείνης  της φωτιάς  που για δέκα ολόκληρα χρόνια κατέστρεψε  εκείνο το μέρος  του κόσμου.
     Σε  αυτόν τον μύθο , είναι η Ομορφιά  που υπερέχει  της Σοφίας (Αθηνά) και της Δόξας  ( Ήρα) .Είναι εκείνη η πρωτότυπη  αιώνια ομορφιά  που ενσαρκώνεται στην Αφροδίτη.
Η εκλογή του Πάρη – αν και είναι ηθικά καταδικασμένη – είναι μία μοναδική ευκαιρία  για λύτρωση  μόνο αν δει κανείς εκείνη την ομορφιά  ως μία προκαταβολική  εγγύηση για την αθανασία .

                   ΕΝΝΟΙΕΣ  ΤΟΥ  ΜΗΛΟΥ.

Μία από τις πραγματικές έννοιες του μήλου  είναι και η αθανασία Εξάλλου  στον παράδεισο , ο όφις δεν υποσχέθηκε  στην Εύα  και το σύντροφο της , ότι αν  φάνε  εκείνο τον καρπό  θα κερδίσουν  την αθανασία των θεών.
O Gervasio   διηγείται  ότι ο  Μέγας Αλέξανδρος  ψάχνοντας στις Ινδίες  για το  νερό της ζωής , βρήκε μήλα  τα οποία παράτειναν  τη  ζωή των ιερέων  στη γη έως 400 χρόνια.
Στη  Σκανδιναβική  μυθολογία    θεωρείται  καρπός της  αναγέννησης  και όποιος το φάει  ξανανιώνει. Οι θεοί το τρώνε και παραμένουν νέοι  μέχρι το knarok, δηλαδή  μέχρι το τέλος του  τωρινού κύκλου του κόσμου.
Σε μερικά διηγήματα  της Βρετανίας λέγεται  ότι αν κάποιος  φάει ένα μήλο αυτό γίνεται  ο πρόλογος  μιας προφητείας.
Ο Paul Diel, υποστηρίζει  ότι  το μήλο λόγω  του σφαιρικού του σχήματος  αντιπροσωπεύει  τις επίγειες  επιθυμίες  και απολαύσεις . Η απαγόρευση  του Κυρίου για το μήλο  είχε σκοπό να προειδοποιήσει  τον  Αδάμ και την  Εύα ότι οι επιθυμίες  θα επικρατήσουν . Οι επιθυμίες  αυτές έχουν  την ικανότητα να σε  σέρνουν χαμηλά προς τη  ζωή της ύλης , δηλαδή  προς την οπισθοδρόμηση , αντίθετα  στην πνευματική  ζωή , που είναι  η προοδευτική  εξέλιξη και η πνευματική  άνοδος.

Εν ολίγοις, ο συμβολισμός  του μήλου  τοποθετεί τον άνθρωπο ( εκείνο τον άνθρωπο  που σχηματίζεται  από το Πεντάστερο ) στο κέντρο  των ανεξάντλητων  δυνατοτήτων  του να επιλέγει .Αν κάνεις λάθος   χάνεσαι. Αν το μήλο είναι δηλητηριασμένο», δηλαδή  το περιεχόμενο του  δεν ανταποκρίνεται  στη «θετική εικόνα  που δίνει  το ίδιο το μήλο,   θα σου συμβεί  αυτό που έτυχε  στη δύστυχη  Χιονάτη .Δηλαδή  πέφτεις σε βαθύ ύπνο  που οδηγεί  στη λήθη του θανάτου .Από αυτόν τον ύπνο  μπορεί να σε σώσει  μόνο η αγνή αγάπη  του  πριγκιπόπουλου  των παραμυθιών…. …...    

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2015





ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΚΑΡΜΙΚΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ.

ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ  
ΔΙΑΔΟΧΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ( 2ος, 5ος, 8ος, 11ος).

ΜΟΛΙΣ ΕΚΔΟΘΗΚΕ .